1 پاسخ

توسط

 چند نکته

1. این‌که در پرسش آمده، دختران انبیا(ع) حیض نمی‌شوند، این طور نیست که تمام دختران پیامبران حیض نبینند، بلکه براساس پاره‌ای از روایات تنها برخی از آنان از این امتیاز برخوردارند.

2. گفته شده است که قاعدگی در زنان و احتلام در مردان جزو طبیعت انسان‌ها است.

بدون تردید این دو مانند خوابیدن، گرسنگی و تشنگی جزو طبیعت انسان‌ها هستند، امّا نداشتن اینها لزوماً به معنای نقص نیست.

نقص، زمانی است که با فقدان خواب، گرسنگی و تشنگی، آسیبی به انسان برسد؛ مثلاً اگر خانمی عادت ماهانه نبیند یا آقایی محتلم نشود و قوای جنسی و قابلیت فرزنددار شدن او به همین دلیل مختل شود، این یک نقص است، اما در غیر این صورت نقص نیست.

3. اگرچه ساختار کلی بدنی اولیاء الله تفاوت چندانی با مردم دیگر نداشته، اما این امکان وجود دارد که در برخی فعالیت‌ها تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. این‌که حضرت مریم(س) بدون تماس جنسی حامله می‌شود. این‌که فرزندش حضرت عیسی(ع) در گهواره سخن می‌‌گوید و ... اگرچه خلاف طبیعت بشری است، اما نقص نیست.

4. از طرفی، در مورد حیض، تولید دیواره رحم به دلیل امکان جایگزینی اسپرم ها و توانایی حاملگی بوده و تخریب آن نیز به دلیل جلوگیری از عفونت می‌باشد، اما اگر فرض کنیم به جای این همه خون در دیواره رحم، عضو بسیار کوچکی به صورت نامرئی وجود داشته باشد که اسپرم بتواند در آن جایگزین شده و توانایی جنسیتی زن برقرار شود(که وجود چنین چیزی محال عقلی نیست)، آیا این یک نقص به شمار خواهد آمد؟!

5. در مورد احتلام باید گفت که اولاً احتلام بدون دیدن خواب‌های شیطانی نیز ممکن است و در بسیاری از موارد اتفاق می‌افتد و افرادی که پاک‌تر هستند شاید بدون دیدن هیچ خوابی محتلم شوند، اما نحوه خروج منی از بدن می‌تواند در اولیای الهی نیز می‌تواند تفاوت‌هایی داشته و مثلاً در بیداری و به همراه ادرار باشد، بدون آن‌که آسیبی به توانایی جنسی آنان وارد شود که در این صورت، نقص به شمار نخواهد آمد.

 

پرسشگران ـ سایت نسل جوان
یک سؤال بپرسید.







...